Brokkoli vagy karfiol?

A brokkoli és a karfiol a gyerekkorunk ellenségei. Később valahogy mégis megszerettük. Tele vannak vitaminokkal és hasznos tápanyagokkal. De vajon melyik lehet az egészségesebb?

A keresztesvirágú zöldségek hatása a szervezetre

A brokkoli és a karfiol nagy mértékben tartalmaz C-, K- és A-vitamint. A brokkoliban található vitaminok a napi szükséges vitamin mennyiség majdnem felét biztosítja. A karfiol a brokkolival szemben kevesebb, viszont így is jelentős mennyiségben tartalmazza a fontos vitaminokat.  A két zöldség fogyasztásával gond nélül lefedhetjük a napi fehérje szükségletet is.

Alacsony kalóriatartalmuk miatt jó kiegészítők a fogyókúrás étrendeknél. Érdemes legalább heti kétszer fogyasztani brokkolit és karfiolt, egy-egy bögrével. A különböző ásványi anyagok megléte a táplálkozásban rendkívül lényeges. Ásványi anyag szempontból a brokkoli újból megelőzi néhány százalékkal a karfiolt. Ugyanis benne nagyobb mennyiségben található meg a kálcium, vas és magnézium. Emellett a brokkoli jelentős százalékban tartalmaz foszfort, cinket és káliumot is.

Melyik az egészségesebb?

Az előbbiekben már feltünt, hogy a brokkoli tápanyag és vitamin szempontjából lekörözi a karfiolt. A brokkoli szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásait több tudományos vizsgálat is alátámasztotta. A szervezetünkben található fitotápanyagok eltávolítják a rákos megbetegedést okozó anyagokat. A brokkoli serkenti a fitotápanyagok felszabadulását a szervezetünkben.

Így nem csoda, hogy a rák megelőzésben fontos szerepet kapott ez a szuperzöldség. A karfiol szinté feltűnt a rákmegelőző ételek listáján. Hasonlóan hatékony a karcinogén anyagok eltávolításában. Főleg a petefészek-, prosztata- és tüdőrák ellen volt hatásos. A brokkoli és a karfiol a szív egészségmegőrzésében is jelentős szerepet játszik. Mindkét zöldség fantasztikus hatással van a szervezetre.

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?