A délutáni alvás ugyanolyan jó lehet, mint a vérnyomáscsökkentő tabletták

A délutáni alvásra szüksége van, nem csak az energiaszintek növelésére, hanem a magas vérnyomás csökkentésére is, legalábbis ezt mutatták ki egy új görög kutatás során. A délutáni alvás hatékonyan segíthet csökkenteni a vérnyomást, erről árulkodnak az új eredmények. Amikor egy elfoglalt munkanap közepén találjuk magunkat, sokan úgy érezzük, jó enne egy csendes sarokban pihentetni a szemünket.

A nappali alvás biztosan segíthet növelni energiaszintünket és termelékenységünket a munkanap hátralevő részében, de más egészségügyi előnyökkel is jár? Egy új tanulmány, amelyet a görögországi Askoulieion Általános Kórház kutatói mostanában végeztek, azt mutatja, hogy a délutáni alvás hatékonyan elősegítheti a vérnyomásszint csökkentését.

A kutatók megállapították, hogy az emberek, akik napközben aludtak, 5,3 mm Hg-os szisztolés vérnyomáscsökkenést tapasztaltak, ami a kutatók magyarázata szerint körülbelül annyi, mint amit valaki elvárhat a vérnyomás elleni gyógyszerek vagy bizonyos életmódbeli változások bekövetkezte után.

Ezenkívül a csapat hozzáteszi, hogy minden további 60 perces nappali alvás csökkentette az átlagos 24 órás szisztolés vérnyomást 3 Hgmm-rel. Dr. Kallistratos elmagyarázza, hogy az alacsony dózisú specializált gyógyszerek átlagosan 5–7 mm Hg-kal csökkenthetik az ember vérnyomásszintjét.

“Ezek az eredmények fontosak, mert a 2 mm Hg-nál kisebb vérnyomáscsökkenés akár 10% -kal is csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, mint például a szívinfarktust” – mondja a kutató. “Megállapításaink alapján, ha valaki megengedi magának azt a luxust, hogy szunyókáljon, előnyei is lehetnek a magas vérnyomásnak,” hozzáteszi, megjegyezve, hogy “a nappali alvás ráadásul semmibe sem kerül, így nem kell gyógyszerre sem költeni.”

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?