Nem biztos, hogy ezeket a bölcs gondolatokat olyan erőteljes szavak közé sorolhatja, amelyek motiválhatnak a munkában. Talán inkább egy hozzáálláshoz vagy életmódhoz hasonlítanak. De úgy gondoljuk, hogy ha emlékszik ezekre a szavakra, vagy ha emlékszik ezekre a munkahelyi tanácsokra, akkor biztos, hogy lendületet kap a munkahelyen.
Beszéljen meg mindent, ne panaszkodjon: Milyen gyakran veszi észre magát, hogy másokra panaszkodik a munkahelyén? Vagy másokban keresni a hibát? Azt gondolhatja, hogy jogos oka van erre, de a panaszkodás nem tesz jót.
Valójában csak annyit tesz, hogy kevésbé lesz motivált, és mindenki más is azzá válik ön körül, amikor folyamatosan emlékezteti magát, és mindenki mást is arra,hogy milyen rossz a munkahelyi környezete.
Mi a különbség a beszéd és a panasz között?
Nos, amikor megbeszéli, megpróbálod megérteni a kiváltó okot, és megpróbál megoldást találni. Amikor panaszkodik, csak a problémára koncentrál, és „örömet” talál abban, hogy mások hibáin csámcsog. Egy másik erős kifejezés, amelyet meg kell jegyeznünk a munka motivációjának megőrzése érdekében: „hallgasson, hogy megértsen”.
Milyen gyakran tapasztalja, hogy csak azért hallgatja kollégáit, hogy megcáfolja, amit mondanak? Ha ilyen cselekedetei vannak, hogyan találhat megfelelő munkakörnyezetet a motiváció fenntartásához? Ha legközelebb egy kolléga beszél, figyeljen igazán, hogy megértse, mit mond.
Elemezte már a munkahelyi beszédét?
Ha nem, akkor lehet, hogy kellene. Milyen gyakran bánt meg embereket a kimondott szavakkal? Ha rosszindulatú szavakat használ, és gyakran ismételgeti a pletykákat, elkerülhetetlenül egészségtelen környezetet teremt magának és kollégáinak.
A munkahelyi motiváció megőrzése érdekében több szót érdemes szem előtt tartani. Ismerje el az emberek jó tulajdonságait, és dicsérje meg őket gyakran. Ha mások jó tulajdonságaira összpontosítunk, az boldogabbá tesz bennünket.