A WD-40 sikerének meglepő titka a zseniális marketing stratégia

Kevés olyan terméket találni a boltok polcain, ami évtizedeken és generációkon átívelő népszerűséget tudhat magáénak. A WD-40 népes rajongótáborát egy egyszerű, mégis zseniális marketing stratégiának köszönheti, amely 176 országban működik sikeresen.

A jellegzetes kék-sárga univerzális formula számára úgy tűnik nincs megállás: 2000 dokumentált felhasználási terület világszerte 176 országban, és hozzávetőleg 60 éve tartó töretlen népszerűség. Ez a WD-40. Ám nem volt ez mindig így.

Az 1950-es években a repülőgépiparban tevékenykedő három vegyész azon fáradozott, hogy egy olyan anyagot dolgozzanak ki, amely megakadályozza a légi járművek és a hordozórakéták rozsdásodását. Egészen pontosan 39 sikertelen próbálkozást követően végül 40-edszerre sikerült kidolgozni azt a formulát, mely végül hatásosnak bizonyult. Ebből már nem nehéz kitalálni, hogy a termék nevében szereplő szám mire is utal. (A WD pedig az angol Water Displacement kezdőbetűiből alakult.)

A siker titka egy meglepő marketinges trükk

A vállalat ma összesen 427 alkalmazottat foglalkoztat világszerte, ami az egymilliárd dolláros bevétel tükrében nem is tűnik olyan hatalmasnak. Hogyan lehet mégis, hogy a viszonylag kisszámú munkaerő ellenére a WD-40 ilyen elképesztő eredményeket tud felmutatni?

Garry Ridge, a vállalat vezérigazgatója a sikert elsősorban a csapat elhivatottságában látja. Elmondása szerint a munkatársakat maximálisan bevonják a vállalat döntéseibe, kikérik a véleményüket, és távlati céljaikat velük összhangban tervezik.

Másrészt – folytatja a vezérigazgató – egy egyszerű marketing stratégia is a segítségünkre sietett. A WD-40 túllép a szegmens termékeken, és nem egy kifejezett speciális problémára próbál megoldást találni. A WD-40 ugyanis többcélú termék. Kétségtelen– legalábbis ami a marketinget illeti –, hogy ez a megfogalmazás elsőre nem tűnik túl jó stratégiának. Ködösítésnek, nagyotmondásnak, nagymellényűségnek hat.

De Ridge megerősíti, hogy a WD-40 sikere valóban e mögött húzódik: Nem aposztrofáljuk magunkat kenőanyagként, tisztítószerként, vízlepergetőként vagy rozsdagátlóként. Ahelyett, hogy a terméket egyetlen felhasználási területre koncentráljuk, inkább a sokoldalúságára helyezzük a hangsúlyt. Így ott lehetünk a bevásárlóközpontok, a háztartási- és autósboltok, de a benzinkutak polcain is.

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?