
Vintage és luxus

Alessandro Michele legújabb projektjének logikája megállíthatatlannak tűnik. A vintage használt ruhákat kínáló luxusház ötlete kreatívan érett, környezetileg dicséretes és kereskedelmi szempontból ígéretes.
A Gucci nemcsak eszközöket ad a saját használt piacainak kezeléséhez, hanem egy teljesen új objektumkategóriát is létrehoz, amely vintage és új, a termékek testreszabásával, mielőtt viszonteladná őket. És bár más nagy luxusmárkák már korábban is kínáltak forgalmazási támogatást a fiatal tervezőknek, az új tervezői alkotások és a vintage Gucci darabok mindkét félnek előnyösek.

Alessandro Michele összekeverte a jelent a múlttal és egy sajtótájékoztatót szervezett Milánó egyik leglenyűgözőbb történelmi emlékműve lábánál: az Arco della Pace, amely egy kis Diadalív, amelyet Napóleon épített az út kezdetének jelzésére, Párizsba.
A divattervező részletes előadásában bejelentette, hogy a projekt során további fiatal márkák és tervezők csatlakoznak a projekthez. Dicsérte a Gucci-korszak Tom Fordját is, emlékeztetve arra, hogy Tom Ford megkezdte a márka belső archiválási folyamatát.

Alessandro Michele elmondta: „Ezt a projektet nem a nyereségességre tervezték. Az ötlet az, hogy hagyjuk kibontakozni szenvedélyünket és valami mást teremtsünk, a szüreti szerelmem kapcsán, ami a szakmai fejlődésre is jellemző. Elragadott a gondolat, hogy összekeverjük a régit és a kortársat. Az ingatlanügyekben az emberek megértik, hogy néhány régi kúria varázslatosnak tekinthető. De a divatban ez egy másik történet. A régi csak olyan szakembereket vagy hozzám hasonló embereket érdekel, akik relikviákat tartanak a szekrényükben és akik gyűjtik őket. Mindig azt mondják, hogy rendeznem kell! Vagy ahogy anyám mondja: „Rendbe kell tenned ezt a rendetlenséget!”