A SATISFY kiáll a MothTech™ mellett a Nike hasonló terméke kapcsán!

©Nike

A Nike nemrégiben bemutatott futópólója komoly figyelmet keltett, ám nem feltétlenül pozitív értelemben.

A francia márka, a SATISFY ugyanis közösségi médiában hívta fel a figyelmet arra, hogy a termék rendkívüli hasonlóságot mutat a saját, védjegyükké vált MothTech™ dizájnjukkal.

Az új Nike futópóló és a vita középpontja

A Nike új futópólója a szellőzés érdekében lyukacsos kialakítással érkezik, amely első ránézésre a SATISFY által népszerűvé tett MothTech™ technológiára emlékeztet.

A MothTech™ a SATISFY alapítója és kreatív igazgatója, Brice Partouche elmondása szerint a márka DNS-ének alapköve, amely egyszerre ötvözi a kultúrát, a teljesítményt és a funkcionalitást.

A SATISFY egy LinkedIn-bejegyzésben reagált a Nike új termékére:

“Meglepő volt látni egy olyan terméket a Nike-tól, amely ennyire hasonlít a mi egyedi dizájnunkra. Fontos tisztázni, hogy a SATISFY nem vett részt ennek a pólónak a fejlesztésében. A dizájn erőteljesen merít a MothTech™ esztétikájából, ami kiábrándító egy olyan nagyvállalattól, amely saját szellemi tulajdonának védelmében is előszeretettel lép fel.”

A SATISFY álláspontja és a MothTech™ története

©SATISFY

Brice Partouche szerint a MothTech™ nem csupán egy dizájnelem, hanem a futókultúra újragondolásának szimbóluma.

A SATISFY célja, hogy olyan felszereléseket készítsen, amelyek egyszerre szolgálják ki a futók teljesítményigényeit és kulturális identitásukat. A közleményben kiemelték:

“Közösségünk éberségének és támogatásának köszönhetően továbbra is határokat feszegetünk, miközben újradefiniáljuk a futókultúrát.”

A Nike új pólója heves vitákat váltott ki az interneten. Míg sokan a SATISFY elismerését követelik, mások rámutatnak arra, hogy a szellőzés érdekében lyukakkal ellátott pólók nem számítanak újdonságnak. Egyes futórajongók szerint a Nike korábbi termékeiben is alkalmazott hasonló megoldásokat.

A vita középpontjában nemcsak a dizájn eredetisége áll, hanem az is, hogy a nagyvállalatok és kisebb márkák hogyan kezelik egymás szellemi tulajdonát.

A SATISFY példája jól mutatja, hogy a közösségi média és a márkák közötti párbeszéd kulcsfontosságú lehet az iparági változások előmozdításában.

Comments

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Melyek egy férfi gardrób alapdarabjai? Íme a kötelező ruhadarabok!

Meglepetések és dráma a Golden Globe 2025-ös díjátadóján