Az Apple elvesztette vezető helyét a kínai okostelefon-piacon! A Vivo és a Huawei megelőzték!

©Unsplash

Apple, amely hosszú ideig megőrizte vezető pozícióját a kínai okostelefon-piacon, tavaly már harmadik helyre szorult, és el kellett engednie az elsőséget olyan kínai cégekkel szemben, mint a Vivo és a Huawei.

Az iparági elemzők és piaci kutatók már figyelmeztettek, hogy az Apple számára komoly kihívásokkal kell szembenéznie a kínai piacon, és a legújabb adatok most megerősítik, hogy az amerikai óriás valóban elveszítette vezető szerepét.

A Canalys jelentése alapján

A Reuters 16-i jelentése szerint a Canalys piackutató cég adatai szerint az Apple okostelefonjainak szállításai 17%-kal csökkentek 2024-ben, amely a cég számára a legnagyobb éves visszaesést jelenti a kínai piacon.

Az Apple régi riválisaival, a Huawei-vel és a Vivo-val szemben egyre inkább elveszíti a versenyt, mivel ezek a cégek az alacsony árú és a prémium kategóriás telefonokkal egyaránt erősödtek.

A Vivo 17%-os piaci részesedéggel az első helyre lépett, míg a Huawei, amely prémium kategóriás termékekkel hódít, a második helyen végzett 16%-kal. Az Apple ezzel a 15%-os piaci részesedéssel a harmadik helyre szorult.

Az Apple számára különösen fájdalmas volt a 2023 negyedik negyedévében tapasztalt 25%-os csökkenés az iPhone eladásokban. A cég nemcsak a negyedik negyedévben szenvedett, hanem egész évben minden negyedévben elmaradt a várttól, ami azt jelenti, hogy a kínai piacon elért éves eladáscsökkenés a legnagyobb mértékű volt az eddigi történetében.

A szakértők szerint az Apple kínai piaci helyzetének gyengülése nagyrészt annak köszönhető, hogy a cég nem integrált mesterséges intelligencia (AI) funkciókat az ott eladott iPhone-okba, míg a helyi versenytársak, mint a Vivo és a Huawei, folyamatosan új és innovatív megoldásokkal álltak elő.

Toby Zhu, a Canalys elemzője úgy véli, hogy a Huawei és más kínai márkák, mint például a Xiaomi, egyre nagyobb bizalmat élveznek a kínai vásárlók körében, mivel ezek a cégek folyamatosan új technológiai újításokat vezetnek be. A Huawei például 2023 augusztusától kezdve olyan új telefonokat dobott piacra, amelyek a kínai gyártású chipkészletekkel működnek.

Zhu hozzátette, hogy a Huawei az új, csúcskategóriás okostelefonjaival jelentős versenytársává vált az Apple-nek, és az elmúlt negyedévben 24%-kal növelte szállításait. A Huawei az ár-érték arányt tekintve is előnyben van, hiszen olyan prémium készülékekkel lépett piacra, amelyek versenyképes áron kínálnak magas szintű teljesítményt és innovatív funkciókat, így erőteljes konkurenciát jelentenek az Apple számára.

Mi várhat az Apple-re a jövőben?

©Unsplash

A piacon tapasztalható változások és az egyre erősebb kínai versenytársak hatására Apple számára nemcsak a kínai piac elvesztése jelent problémát, hanem a globális verseny is éleződni fog. A vállalatnak sürgősen reagálnia kell, hogy visszanyerje korábbi pozícióját, és sikeresen reagáljon a technológiai újítások terén.

A jövőben egyre fontosabbá válik, hogy az Apple ne csak a prémium kategóriás telefonokkal, hanem új technológiai fejlesztésekkel és a kínai piacra szabott funkciókkal is próbálja visszaszerezni a vásárlók bizalmát. Az AI integrálása, a lokális igények figyelembevételével tervezett modellek, valamint az ár-érték arány javítása mind kulcsfontosságú tényezők lesznek ahhoz, hogy az Apple újra versenyképes maradjon a világ egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő okostelefon-piacán.

Az Uniqlo bemutatja első Pablo Picasso kollekcióját

A Stranger Things sztárja rendezőként debütál, újraértelmezve a 90-es évek horror vígjátékok világát!