A Porsche még mindig Forma-1-es partnert keres

Forrás: Jeroen Claus

Christian Horner a Red Bull csapatfőnöke nemrég az F1: Beyond The Grid podcastben nyilatkozott a pletykákról miszerint, a Red Bull és a Porsche kapcsolata mégsem jön létre a száguldó cirkusz kapcsán.

A Red Bull saját hajtáslánc-fejlesztési részleget indított, míg a Porsche teljes kontrollt akart az erőforrás-fejlesztés felett. Ez nyilvánvalóan hatalmas akadály volt, így a két fél úgy döntött, hogy külön utakon folytatják.

Forrás: Jeroen Claus

Ez nehéz helyzetbe hozta a Porschét, és több pletyka is arról szólt, hogy egyszerűen kivonul a sportból, annak ellenére, hogy a cég még az F1-es marketingstratégia védjegyeztetésével is bajlódott, de az FIA nemrég bejelentette, hogy a Porsche még mindig keres magának F1-es partnert.

A Motorsport Világtanács nemrégiben Londonban ülésezett, hogy megvitasson több kulcsfontosságú pontot. Biztosak vagyunk benne, hogy a Red Bull költségvetési megszegése is előkelő helyen szerepelt a tárgyalási pontok listáján, így valószínűleg a következő napokban megtudjuk a következményeket is.

“Augusztusban Spa-Francorchamps-ban az Audi bejelentette, hogy 2026-tól erőforrásgyártóként csatlakozik az FIA Forma-1-es világbajnoksághoz. Ez a bejelentés az összes érdekelt fél kemény munkájának megerősítése volt az említett szabályok kidolgozásában. Azt is tudomásul vesszük, hogy a Porsche továbbra is tárgyalásokat folytat a Forma-1-es csapatokkal” – mondta Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke.

Forrás: Jeroen Claus

A Ben Sulayem által említett szabályok a 2026-ra jóváhagyott erőforrás-szabályzat, amely minden eddiginél könnyebbé teszi a gyártók számára, hogy visszatérjenek a sportba.

Mint említettük, az Audi megerősítette, hogy visszatér, és már meg is kezdte a berendezkedést az Egyesült Királyságban. Az Audi még nem erősítette meg F1-es partnerét, de széles körben úgy vélik, hogy a német márka veszi át a Saubert, amint az Alfa Romeo szerződése lejár 2023 végén.

Mivel az Audinak sincs megerősített partnere, a Porsche helyzete nem olyan vészes, mint amilyennek látszik. A fő probléma az, hogy nagyon kevés olyan csapat van, amelyik ne állna már kapcsolatban valamelyik autógyártóval. Pontosabban csak a Haas és a Williams van. Ezek a csapatok jelenleg a rajtrács hátsó részében szerepelnek, és nem biztos, hogy a legjobb módja egy olyan elektromos autó reklámozásának és forgalmazásának, mint a Porsche Taycan, ami az F1-hez való csatlakozás lényege.

Forrás: Jeroen Claus

A másik lehetőség, hogy a semmiből indít egy F1-es csapatot a Porsche, ami költséges feladat. Ahogy azt az Andretti Autosport esetében is láthattuk, a meglévő F1-es csapatok nem szívesen fogadnak új embereket a rajtrácsra. A jelenlegi Concorde-megállapodás szerint egy versenyen csak 26 jármű indulhat. Jelenleg 20 autó van a rajtrácson, ami azt jelenti, hogy még mindig marad hely három csapat számára, egyenként két autóval.

Érdekes lesz látni, hogy ez hogyan alakul. Nem hisszük, hogy a Porsche a meglévő márkák közül bármelyikkel, például a Mercedes, az Alpine, a Ferrari, a McLaren vagy az Aston Martin autógyártokkal partner lesz, mivel ezek a márkák mind rivális termékeket árulnak.

Mégis, történtek már furcsább dolgok is. Bár az új szabályok csak 2026-ban lépnek életbe, a Porschénak sietnie kell. A Red Bullnak már van egy működő prototípus motorja 2026-ra, és a pletykák szerint más gyártók is szimatolnak, hogy megpróbáljanak hasznot húzni az F1 újdonsült hírnevéből.

What do you think?

Comments

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Ezeket a Póker stratégiákat ne hagyd figyelmen kívül, ha javítani szeretnél a játéktudásodon!

Íme az 1899 Netflix sorozat hivatalos előzetese